ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

2023 - 2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Дидактична гра "Матусині справи та вміння"




























Коли вогонь друг, а коли вогонь - ворог



















Правила дорожнього руху.





Вогонь друг. Вогонь ворог.






Природа наш друг, бережіть її.






Аплікація "Готуємось до Великодня"




Малювання. Тема: "Ой писанка, ой крашанка"




Розвиток молвення та мовленеве спілкування "Великдень"





ТРАВЕНЬ

Консультація для батьків "Розповісти дітям про Ведикдень"













Математика"Подорож весняними стежками"
Кількісна та порядкова лічба. Орієнтування у просторі.




Художня література Вивчення вірша М.Познанської 
"Моїй мамі"





Аплікація "Листівка для матусі"



ТРАВЕНЬ




КВІТЕНЬ






Перший місяць - Березень!





Ліплення "Весняна квітка - Підсніжник"





Малювання "Котики-Воркотики"





Настільна гра "Хто де мешкає?"





Бесіда за картиною "Вже прийшла до нас Весна!"




Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування:
"Зима красуня відступає, весні дорогу надає" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. (художня література)
Творчість Лесі Українки. Слухання та вичення вірша "На зеленому горбочку"  

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: 
"Мова, моя калинова!" 



Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. (художня література)
Читання вірша "Синьо-жовтий прапор маєм" 


Малювання "Корисні фрукти для Андрійка" 

Заняття: Розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкуваня
"Щоб здоровими зростати, потрібно корисну їжу вживати" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. (художня література)
Вивчення вірша «Що за гостя в нас така» 

Ознайомлення із природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність. (малювання) «Прикрасимо новорічну іграшку» 
Аплікація "Новорічна ялинка" 
Свято Різдва! 
Свято Різдва! 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література:  Вивчаємо Колядку. 

Дидактична гра: "Що кому потрібно для праці" 
Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування"Назви та опиши професію" 

Заняття: Ліплення "Квітка прав" 
Заняття: "Діткам про права" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література: 
Вивчення вірша П. Воронько "Кіт не знав" 
Подарунки від Миколая 
Миколай, Миколай, ти до нас завітай 
Малювання "Чобіток Святого Миколая" 
Заняття: Ознайомлення з соціумом та аплікація 
"Привітаємо наших захисників" (янгол-охоронець) 

Дидактична гра "Хто нам це дарує?"

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування:
"Свійські тварини" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування:
"Материнська рідна мова, то є пісня колискова,
Соловейка спів у лісі та струмок у полі чистім" 

Заняття: Ознайомлення з соціумом та аплікація 
"Осінні грибочки" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: Вивчення вірша К. Перелісної "Золота осінь" 

Знайомство з Веселими друзями "Peppy Pals"

Заняття: Ознайомлення із природним довкіллям та малювання 
"Осіннє дерево" 


Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування "Осінні явища природи" 

 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Як хліб до столу прийшов

Заняття: Ознайомлення із природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність. Малювання «Яблуко»

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Подорож до бабусі

Привітання З Днем Дошкілля! 

Заняття: Малювання 
"Вишиванка для наших захисниць" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом та аплікація
 "Листівка для захисників" 

Заняття: Розповідь дітям про козаків 

Заняття: Вивчення цифр 1 та 2 

Хай буде мир для України!     

Заняття: "Правила безпеки дітей! 


Бесіда-розповідь про пожежну небезпеку. 


Заняття: "Мандруємо з котиком Муркотиком" 


Заняття: "Подорож вулицями міста" 


Заняття: "Правила поведінки, коли дитина залишається сама вдома" 


Діти, чим ми можемо допомогти нашій мамі (бабусі)?
1. Поскладати іграшки на місце.
2. Позамітати кімнату.
3. Витерти пил на столах, на підвіконнях.


Будова квітки 


Осінні квіти! 


Подорож у країну геометричних фігур 


Вивчення вірша К. Перелісної "Осінній дощик" 

Народні символи України, малювання "Калина" 


Ми маленькі українці. 


Державні символи України! 


Привітання з початком навчального року! 




Пожежна безпека! 
Любі хлопчики й дівчатка,
Слухайте, що каже татко:
«Сірників до рук не брати!
Бо згоріти може хата!»



    

Дорожній рух! 
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
  
Обережно! Вибухонебезпечні предмети та речовини!

    


Космічна подорож 

Майстер-клас "Розмалюю писанку, розмалюю!" 

Аплікація "Писанка" 
Свято Пасхи недалечко 

Весна іде - весні дорогу! 

«                                      Весна прийшла - пташки повертаються 




    
К             Консультація "Харчування дитини навесні"
   Навесні процеси росту у дітей протікають найбільш інтенсивно, в зв'язку з чим підвищується потреба в білку - основному пластичному матеріалі. Крім того, у спекотнідні організм дитини втрачає з потом значну кількість мінеральних речовин і вітамінів. Для покриття цих додаткових витрат потрібне збільшення калорійності та харчової цінності раціону. З іншого боку, в спекотні дні у дітей нерідко погіршується апетит. Як організувати харчування дитини в весняній час?
      1.            По-перше, калорійність харчування повинна бути збільшена приблизно на 10-15%. З цією метою в раціоні дитини слід збільшити кількість молока і молочних продуктів, в основному за рахунок кисломолочних напоїв і сиру як джерел найбільш повноцінного білка. В раціон необхідно включати перші овочі: редис, ранню капусту, ріпу, моркву, буряк, бурякове бадилля, свіжі огірки, пізніше - помідори, молода картопля, а також різну свіжу зелень (кріп, петрушку, кінзу, салат, зелена цибуля, часник, ревінь, щавель, кропиву і ін.).
      2.            По-друге, необхідна раціональна організація режиму харчування дитини. У спекотні літні місяці режим харчування рекомендується змінити таким чином, щоб обід і полуденок помінялися місцями. В особливо спекотне полуденне час, коли апетит у дитини різко знижений, йому слід пропонувати легке харчування, що складається в основному з кисломолочного напою, булочки або хліба і фруктів. Після денного сну відпочив і зголоднілий дошкільник із задоволенням з'їсть весь обід, що складається з калорійних, багатих білком страв. Підвищення добової калорійності харчування дитини може бути досягнуто за рахунок збільшення харчової цінності сніданку. У нього рекомендується включати багате білком блюдо (м'ясне, рибне, сирне, яєчне). Це також фізіологічно більш обгрунтовано, т. д. Після нічного сну, в прохолодне ранковий час діти їдять з великим апетитом.
У весняну пору, крім загальноприйнятих чотирьох прийомів їжі, дитині можна запропонувати п'ятий харчування у вигляді склянки кефіру або молока перед сном. Це особливо раціонально в тому випадку, коли вечерю дається в більш ранні терміни, а час укладання дитини на нічний сон кілька відсувається через великий тривалості світлового дня.
3        По-третє, необхідно звертати увагу на дотримання питного режиму. У спекотні дні значно підвищується потреба організму в рідині, тому слід завжди мати запас свіжої кип'яченої води, відвару шипшини, несолодкого компоту або соку.
4        Вживання сирих соків - ще один крок до здоров'я. Це джерело вітамінів, мінеральних солей і численних корисних мікроелементів. У багатьох соках з м'якоттю (нектарах) багато пектину, а він, як відомо, має здатність зв'язувати продукти гниття і бродіння в кишечнику і виводити їх з організму.
Шановні батьки, пам'ятайте!
ü  Морквяний сік сприяє нормалізації обміну речовин, покращуючи процеси кровотворення і транспорту кисню, стимулює фізичний і розумовий розвиток.
ü  Буряковий сік нормалізує нервово-м'язове порушення при стресах, розширює кровоносні судини.
ü  Томатний сік нормалізує роботу шлунка і кишечника, покращує діяльність серця, містить багато вітаміну С.
ü  Банановий сік містить багато вітаміну С.
ü  Яблучний сік зміцнює серцево-судинну систему, нормалізує обмін речовин, покращує кровотворення.
ü  Виноградний сік має тонізуючу, бактерицидну, сечогінну, проносну дію, сприяє зниженню артеріального тиску.

                                        Заняття: Ліплення "Печиво для друзів" 
                      

                    Заняття: "Дружба - найдорожчий скарб"


КонсультаціЯ "НАВЕСНІ ЗМІЦНЮЄМО ЗДОРОВЯ" 

  Ранньою весною захистити дитину від застуди набагато важче, ніж восени або взимку. Виною тому висока активність вірусів із закінченням холодів, знижений імунітет дитини, зимова вітамінна недостатність. Що ж робити, щоб і загрозу авітамінозу зняти, і імунітет зміцнити, залишатися здоровим і радіти весни?
  Перш ніж бігти в аптеку за дорогими і яскравими упаковками вітамінів, варто спробувати зміцнити здоров'я малюка виключно безпечними, корисними і доступними кожному засобами. Щоб усунути проблему, іноді досить змінити раціон харчування дитини і переглянути його режим дня і фізичну активність.
Харчування:
  Чи не кількість, а якість споживаної їжі має величезне значення. Навесні їжа повинна бути легкої і корисною. Вона повинна бути багата вітамінами, мікроелементами, клітковиною. Морська капуста, яєчний жовток, м'ясо, риба, злакові, свіжі овочі і фрукти - це якраз ті продукти, в яких потребує зростаючий організм. Меню дитини має містити достатню кількість овочів, таких як морква, капуста, буряк, зелень, фрукти (Цитрусові, ківі). Саме навесні найкраще працює правило - 5 овочів або фруктів в день. Корисні напої. Постарайтеся щоранку робити своїй дитині яблучно-морквяний сік. Це не складе вам особливих зусиль, а результат буде чудовий. Так і протягом дня чай з лимоном, відвар шипшини або трав'яний чай не будуть зайвими. можна робити відвари з заморожених ягід, тільки не варто варити довго - краще залити окропом і дати постоять. Робіть  компоти з сухофруктів: ізюм, чорнослив і курага - кращі помічники. Особливу увагу приділіть кисломолочним продуктам - 1-2 склянки кефіру в день допоможуть не тільки травній системі, а й імунітету дитини.
Ø Мед. Важко перебільшити користь меду, про нього сказано все і навіть трохи більше. Тому якщо у дитини немає алергії на мед, сміливо давайте йому чайну ложку цього чарівного зілля перед сном.
Ø Залізо. Практично будь-який організм страждає анемією (Зниженням гемоглобіну) у весняний період. Вона проявляється відсутністю апетиту, млявістю, дитина швидко втомлюється і вередує. Спробуйте впоратися з цим, додавши в меню дитини петрушку, гранатовий сік, зелені яблука, грецькі горіхи.
Ø Свіже повітря. Намагайтеся проводити максимум часу на вулиці разом з дитиною, прогулюйтеся в парках і скверах подалі від доріг і багатолюдних місць. Разом бігайте на вулиці, грайте в рухливі гри, просто гуляйте на великі відстані. Прогулянки на свіжому повітрі дуже важливі для боротьби з авітамінозом і зміцнення дитячого здоров'я, адже перші сонячні промені сприяють виробленню вітаміну D.
Ø Сон. Навесні краще почати укладати дитину спати раніше. У зимово-весняний період діти, по рекомендації МОЗ, повинні спати не менше 10 годин на добу. Здоровий безперервний сон забезпечить дитині прилив сил і енергії. І не забудьте провітрити кімнату перед сном!
  Ці прості рекомендації допоможуть вашій дитині досить швидко зміцнити імунітет. 
  Перш ніж бігти в аптеку за дорогими і яскравими упаковками вітамінів, варто спробувати зміцнити здоров'я малюка виключно безпечними, корисними і доступними кожному засобами. Щоб усунути проблему, іноді досить змінити раціон харчування дитини і переглянути його режим дня і фізичну активність.
Харчування:
  Чи не кількість, а якість споживаної їжі має величезне значення. Навесні їжа повинна бути легкої і корисною. Вона повинна бути багата вітамінами, мікроелементами, клітковиною. Морська капуста, яєчний жовток, м'ясо, риба, злакові, свіжі овочі і фрукти - це якраз ті продукти, в яких потребує зростаючий організм. Меню дитини має містити достатню кількість овочів, таких як морква, капуста, буряк, зелень, фрукти (Цитрусові, ківі). Саме навесні найкраще працює правило - 5 овочів або фруктів в день. Корисні напої. Постарайтеся щоранку робити своїй дитині яблучно-морквяний сік. Це не складе вам особливих зусиль, а результат буде чудовий. Так і протягом дня чай з лимоном, відвар шипшини або трав'яний чай не будуть зайвими. можна робити відвари з заморожених ягід, тільки не варто варити довго - краще залити окропом і дати постоять. Робіть  компоти з сухофруктів: ізюм, чорнослив і курага - кращі помічники. Особливу увагу приділіть кисломолочним продуктам - 1-2 склянки кефіру в день допоможуть не тільки травній системі, а й імунітету дитини.
Ø Мед. Важко перебільшити користь меду, про нього сказано все і навіть трохи більше. Тому якщо у дитини немає алергії на мед, сміливо давайте йому чайну ложку цього чарівного зілля перед сном.
Ø Залізо. Практично будь-який організм страждає анемією (Зниженням гемоглобіну) у весняний період. Вона проявляється відсутністю апетиту, млявістю, дитина швидко втомлюється і вередує. Спробуйте впоратися з цим, додавши в меню дитини петрушку, гранатовий сік, зелені яблука, грецькі горіхи.
Ø Свіже повітря. Намагайтеся проводити максимум часу на вулиці разом з дитиною, прогулюйтеся в парках і скверах подалі від доріг і багатолюдних місць. Разом бігайте на вулиці, грайте в рухливі гри, просто гуляйте на великі відстані. Прогулянки на свіжому повітрі дуже важливі для боротьби з авітамінозом і зміцнення дитячого здоров'я, адже перші сонячні промені сприяють виробленню вітаміну D.
Ø Сон. Навесні краще почати укладати дитину спати раніше. У зимово-весняний період діти, по рекомендації МОЗ, повинні спати не менше 10 годин на добу. Здоровий безперервний сон забезпечить дитині прилив сил і енергії. І не забудьте провітрити кімнату перед сном!
  Ці прості рекомендації допоможуть вашій дитині досить швидко зміцнити імунітет. 

Консультація для батьків 
«Як одягнути дитину навесні на прогулянку»

   Весна завжди радує нас першим теплим сонечком, але ще дають про себе знати зимові заморозки і холодні дощі зі снігом, тому кожен батько повинен знати, як одягнути дитину навесні так, щоб він не застудився і отримав максимум користі від прогулянки. Дошкільнята - самі безтурботні, рухливі і допитливі діти. Вони грають в хованки, кішки-мишки, і т.д. Катаються на велосипедах і самокатах. Переслідують голубів і досліджують глибину весняних калюж.
Як одягати дитину навесні?
Пропонуємо вашій увазі 8 рекомендацій про те, як одягнути дитину навесні:
1. Не варто сильно кутати дитини, збираючись на весняну прогулянку, адже вже все-таки не зима, одягнений в два светри дитина швидко спітніє і простудиться. Для прогулянки навесні важливо одягнути дитину надійно, так, щоб його одяг був досить теплою, але не гарячою, щоб вона могла захистити дитину від дощу і вітру.
2. Для дітей для весняної прогулянки ідеально підійде продувається і не промокає комбінезон. Він не сповзає, його легко знімати і одягати. У ньому дитині буде зручно і тепло, в такому одязі не страшний навіть холодний весняний дощ.
3. Важливою частиною одягу дитини для весняної прогулянки є шапка. Відмінним варіантом може стати шапка-труба, яка одночасно виконує функцію шапки і шарфа. Головний убір для прогулянки навесні повинен бути теплим і водонепроникним.
4. Також не варто забувати про шарфі, особливо, якщо дитина одягне звичайну шапку, а не шапку-трубу. Шарф може бути будь-яким, головне - правильно його зав'язати, він не повинен заважати дитині, грати і бігати на прогулянці.
5. Ще один важливий атрибут весняного гардероба - рукавиці. Вони повинні бути теплими, але тонкими, бажано, щоб вони не промокали, це дозволить дитині вільно грати навіть під час невеликого дощу.
6. Якщо ви не хочете надягати на дитину комбінезон, тоді краще зупинити свій вибір на послойному вбранні. Одягніть на дитину майку і трусики, теплий джемпер, колготки, непромокальні штанці, кофтинку. Завершити «образ» потрібно верхнім одягом і взуттям.
7. Найважливіший момент - взуття дитини. Від того, наскільки правильно ви її підберете, залежить здоров'я дитини. Взуття для весняної прогулянки повинна бути легкою, м'якою, вона не повинна промокати, якщо на вулиці йде дощ.
8. Намагайтеся одягати дитину в одяг яскравих кольорів. Це підніме настрій вам і вашому малюкові.

                 Заняття: Аплікація "Парасолька"  
  
                     

                         Заняття: Малювання "Дощова хмаринка" 

   

Заняття: "Подорож краплинки" 


Літературний вечір, присвячений Т. Г. Шевченка 


Заняття: Аплікація "Квіти для матусі" 

Весняне привітання ЗДО 150 

Заняття: Малювання "Прикрасимо скатертину" 

Про кобзаря дітям. Віршована розповідь про життєвий шлях Т. Г. Шевченка 


Консультація
«Значення прогулянок навесні»
   Значення прогулянки навесні - важко переоцінити. Навесні від сонця на землю надходить велика кількість ультрафіолетових променів, що дуже оздоровлює організм дитини. Але сонце цінне в цій прогулянці розвиток пізнавальних інтересів, спостережливості дитини і розвиток мови. Основною метою виховання дитини в дитячому саду є підготовка дітей до навчання в школі, а при підготовці дитини до школи велике значення має виховання потреби в знаннях, а на прогулянці навесні цих знань достатньо. Дитина зауважує все: чому взимку сонце світило, але не гріло, а навесні підстав долоньку під промені - і тепло. Поясніть це явище своїй дитині. Сонце пригріло - відразу музику наспівали почули і бурульки з'явилися, та ще й ростуть вони, тільки вниз головою, чому?  Поясніть дітям, чому потемнів і став осідати сніг, верх його покрився кіркою - це наст, дітям дуже цікаво, від чого це буває. Зробіть дітям кораблики з пінопласту або з дерева, ось буде забава - не нудно буде ні вам, ні вам ні дітям. А вже як спостерігати за птахами, вони навесні сильно змінилися: горобці зацвірінькали веселіше, голуби стали собі впевнені відчувати; галки - заметушилися.
   А ось і ожив грачівник, було тихо - тихо, так відразу і зашуміло. Шум, гам, робота закипіла, треба житло будувати, а за грачами - шпаки вже прилетіли - засвистіли. Поспостерігайте це з дітьми, поясніть, чому одні птахи прилітають першими, а інші потім, забудьте прищеплювати своїй дитині почуття турботи про братів наших маленьких, вчасно птахів годувати, будинки кімнатні рослини поливати - це їм під силу, та й почуття відповідальності розвивається. Цікаво і поспостерігати за пробудження дерев від сну, бачити як збільшуються нирки з кожним днем, як потім з'являться маленькі клейкі листочки. Поспостерігайте за появою комах, хто перший, хто за ним. ...
Весна - найкращий час для спостереження, а прогулянки під весняним сонцем оздоровлювати  дітей. Те що треба.

Консультація для батьків
«Чим зайняти дитину навесні  на вулиці»
   Весна приносить багато радості, тепла і сонця. Діти радіють кожній калюжі, кожній зеленій травичці. Чим же їх зайняти, коли ще не так тепло, як хотілося б, але вже так радісно від перших теплих промінчиків сонця? Звичайно, потрібно якомога більше гуляти. Показувати малюкові, що змінилося навколо за попередній день. Але чим же зайняти дитину, щоб прогулянка була і корисною, і цікавою, і пізнавальної? Адже прогулянка повинна приносити дитині, не тільки свіже повітря, але і користь для розвитку.
 Не забудьте взяти на прогулянку мильні бульбашки. Це цілий світ - чарівний, повітряний, ніжний. Діти дуже люблять спостерігати за кольоровими переливами повітряних кульок, які вони ж самі видувають, подобається їх ловити і плескати, бігати за ними. Не позбавляйте малюка такого задоволення! Причому пускати мильні бульбашки можна видуваючи з макаронини, з соломинки, трубочки для коктейлю або соку - проявіть фантазію!
  Всі діти люблять калюжі. Щоб не застудитися, не забудьте надіти непромокальні чобітки. запропонуйте дитині "безпечні ігри з калюжами".
  Виміряйте разом з дитиною палицею глибину калюжі. Візьміть з дому лопатку і розширте русло потічка.
  Одна з найбільш весняних ігор - майструвати і пускати кораблики в струмочках. Про кораблику треба подбати заздалегідь, ще вдома. Зробити його можна зі звичайного паперу, кори дерева, пінопласту, шкаралупи волоського горіха.
  Коли на вулиці підсохне, обов'язково візьміть на прогулянку кольорову крейду. Можете просто малювати з дитиною крейдою на асфальті, а можна придумати чудові розвиваючі ігри. Разом з крейдою можна займатися математикою, вивчати алфавіт і масу інших корисних речей. І все це весело і в грі!
  Намалюйте крейдою різних кольорів букви і цифри на асфальті (зробіть їх різного розміру). За вашій команді нехай дитина знаходить потрібну букву (цифру) і стрибає на неї. Тільки не забудьте, що букву треба називати як звук. А якщо дитина вже добре знає букви і якраз зараз вчиться читати, запропонуйте йому "писати" прості слова власними ніжками. А ну, давай напишемо, як тебе звати Аліса. Яка перша буква? Дитина стає на букву "А", потім переходить до букви "л" і т. д. Така гра навчить малюка виділяти в слові окремі звуки, потренується увагу і спостережливість.
  Намалюйте різнокольорові овали (червоний, жовтий, синій, зелений) і запропонуйте дитині стрибати з одного на інший, як зайчик, називаючи кольору. Або можна намалювати різні фігури (коло, квадрат, трикутник). Нехай дитина стрибає і називає фігури.
  Гуляючи по парку можна підібрати палички, камінчики, шишки. Потім удома зайнятися творчістю і змайструвати кумедні вироби. Можна погодувати пташок. У процесі годування розкажіть дитині, що це за птаха і де вони мешкають і чим харчуються. Покажіть, як на деревах набухають бруньки і розгортаються листочки. Таким чином, ви прищепите любов до тваринного світу, природі.
ü  Візьміть з дому машинку на мотузочці, самокат або іграшкову коляску - дитині так подобається їх катати. Крім того, гуляючи, можна робити нескладні спортивні вправи, займатися на турніках.
  Отже, ми бачимо, що легко можна урізноманітнити весняну прогулянку, таким чином, щоб вона була цікавою, корисною і приємною для всіх. І, навіть довго не думаючи про те, чим зайняти дитину.

Заняття: "Перші весняні квіти - проліски" 
Заняття: Вивчення заклички "Вийди, вийди, сонечко" 
Заняття: "Зима прощавай. Весну зустрічай" 

Робота з батьками
Не дамо зруйнувати ще й психічне здоровья наших дітей
1. Коли збираєте дитину в сховище, поясніть, що кожен герой казок проходить випробовування на сміливість та можливість витримати щось неприемне. Пригадате казки, які читалі дитині та визначіть, які там були випробовування. Це допоможе дитині зрозуміти не унікальність ситуації, допоможе запустити механізми адаптації.
2. Звісно, у сховищах холодно або жарко, тісно, темно і лячно. Але в нас є уява! Пограйте з дитиною в гру «А зараз вигадаємо щось кольрове, щось дивне, щось з вухами, та інше».
Так ми зможемо зменьшити вплив депривації від замкнутого простору.
3. Коли лунают вибухи та постріли, але Ви захищені, можно з дитиною уявляти великі крила Янголів, що боронять наших солдат, та допомогають їм нас захищати.
4. Малюнки захисникам. Коли у дитини виникають питання, що ми можемо зробити в допомогу, - малюйте з малечею малюнки підтримки та сміло викладайте їх у соціальні мережі. Так дитина побачить і відчує, що вона теж робить щось важливе.
5. Фізичні ігри, дихальні вправи, навчання за планом, вивчення іноземної мови теж допоможуть стабілізувати організму психічну систему після дезорганізацїі війсковим станом.
Наш світ сплюндрували!
Наш Мир вкрали!
Наш спокій руйнують!
Наш добробут руйнують!
Але не можливо зруйнувати нашої Душі!
Тож, не дамо зруйнувати Душі наших дітей війною, процюймо психологи!
@Вікторія Назаревич
Робота з батьками    Тілесні ігри
Важливо! Тілесні ранкові ігри для дітей від Світлани Ройз (важливі в будь-який час - дітям і дорослим, але вранці саме зараз вони просто необхідні)
Від нашої "тілесності" зараз буде залежати, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням.
- Доброго ранку, носик, доброго ранку щічки, доброго ранку вушка,доброго ранку шийка, доброго ранку плечики і т.д. - торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтися по всьому тілу.
-Ліпка - розминати тіло, як тісто, чи пластилін
-Колобок - спочатку "засипати" муки - пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім,"налити" води - рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок "випікся"
-Поцілунки - квадратный, трикутний, овальний - цілувати лобик чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму
-Якого кольору поцілунок (є прекрасна книга "якого кольору поцілунок) - наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним в т.д
-Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися
-Обійманці - обійми мене, сильніше, ніж я
-Кенгуру - дитина сідає животик к нашому животику і міцно обіймає
-Призначити дитину головною по рахунку обіймів
-Діду - діду, де ти там, не морозь (щічки, носик, попу,животик, ніжки..)...... нам - дорослий каже слова,торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти - називають її і також торкаються. Потрібно пройтись по всьому тілу
-Коврик - простукати себе, все тіло,мов коврик
-Орангутан - стукати із криком Яяяя себе по грудній клітині, мов мавпа
-Торкатися один одного "різними доторками" - як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком
-Сніговик - "ліпимо" із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м'язи, наче він змерз. А потім "гріємо сонечком" - - а зараз вийшло сонечко в сніговик тане. І дитина розслабляється
-Очищення. Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) по тілу зверху донизу - і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає
-Малювати на животику, спині різні букви чи прості форми, а дитина вгадати, що це
-Домик .ти Домик - це у тебе підлога, (ніжки) стіни (проходимо по всьому тілу доторками),криша - голівка. Ти в домику. (Можна покласти руку на серце)
-Квітка чи дерево. Запитати у дитини, ким вона хоче бути, якої квіткою, чи деревом. Торкнутися стоп - (в тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе.) . Торкнутися боків (У тебе такий стрункий сильний міцний гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не зломається. Він витримає всі вітри та урагани). Торкнутися голівки - (а це твоя крона - красива, ніжна, соковита, сильна). Ти - дерево Життя.
Важливо пам'ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити практики із закритими очима - поки що ми можемо намагатися контролювати всі процеси
Торкаємося тільки частин тіла, закритих одягом
Наші доторки - не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів - ця гра для неї най терапевтична

Заняття: "Державні символи України" 
Лютий лютує, бо весну вже чує 
Заняття: Малювання  "Сорочка вишиванка" 
Рідна мова моя калинова! 
Бесіда-розповідь "Українська мова"
Заняття: Аплікація "Кімнатна квітка Сансів'єрія"
Стрітення 
Заняття: "Кімнатні квіти" 
Заняття: Аплікація "Сукня для ляльки" 
Бесіда-розповідь: "Засоби гігієни"
Заняття: "Мій цікавий добрий день!" 
Інформація для батьків 

Заняття: Малювання "Рушничок"

Заняття: Читання вірша О. Висотської 

«Ми умієм чисто митись» за допомогою мнемо таблиць  

Заняття:  Ліплення «Ласощі для білочки» 

Заняття: Життя тварин взимку 

Читання та вивчення вірша Г. Демченко  «Білочка» 
за допомогою мнемо таблиць
Заняття: Аплікація   «Прапор України»  

Заняття: Малювання «Погодуємо пташок» 

Заняття: "Птахи взимку"  

Робота з батьками 

                                                           Робота з батьками 
Що необхідно дитині для благополуччя?
Діти потребують від своїх батьків найелементарнішого – часу і турботи. Це основа їх розвитку. Ваша дитина виростає такою, якою ви її виховуєте. Розгляньмо, що саме дитина повинна отримати від батьків сповна.
На всіх дітей впливає навколишнє середовище, у якому вони зростають. Розвиток дитини залежить від того, як організоване її життя і хто навколо неї. Саме це робить її людиною. Якщо батьки заохочують дитину, вона вчиться впевненості. Якщо батьки вчать дитину чесності, вона стає справедливою. Якщо дитина росте в атмосфері схвалення, вона вчиться любити себе. Якщо дитина зростає в безпеці, вона вчиться довіряти. Якщо батьки вчать дитину ділитися, вона виростає щедрою. Якщо дитина росте в атмосфері прийняття та дружелюбності, вона вчиться любити й робити навколишній світ кращим.
Коли у вас вперше з'являється дитина, ви хочете дати їй усе найкраще: купуєте найдорожчі іграшки, одяг та інші речі. Але чи так усе це потрібне вашій дитині? Зрозуміло, їй необхідні певні речі, але не вони головне. Натомість любов, прихильність і увага мають головну роль у зростанні й розвитку дитини. Ваші турбота та прихильність створюють для дитини відчуття безпеки, яка дасть їй змогу на повну силу розкрити свій потенціал, досліджуючи навколишній світ. Розгляньмо кілька чинників, що мають важливе значення в розвитку дитини.
Безумовна любов
Хоч це й очевидно, однак безумовна любов необхідна кожній дитині. Безумовна любов – то не тільки прояви любові, це щось більше. Така любов повинна пронизувати кожні ваші дію, дотик та слово. Любов – це суть усіх взаємин, і саме вона допомагає вашій дитині довіряти вам і почуватися в безпеці. Тому важливо, щоб ви дали зрозуміти дитині, що ви її любите незалежно від її поведінки. Це допоможе вам створити сильний емоційний зв'язок із дитиною. Вона не має думати, що ваша любов залежить від її поведінки.
Турбота й задоволення потреб
Крім емоційної підтримки, яку ви даруєте своїй дитині, ви повинні задовольнити її базові потреби. Спробуйте зрозуміти їх на основі дій і голосу дитини. Так ви зможете визначити, наприклад, коли вона голодна.
Ще одна важлива потреба дитини – сон. Поки дитина спить, клітини її мозку оптимально працюють, створюючи нейронні зв'язки, необхідні для навчання й розвитку мислення. Тому переконайтеся, що дитина достатньо спить.
Також слід приділяти увагу харчуванню дитини, оскільки воно забезпечує дитячий організм поживними речовинами, необхідними для її здорового розвитку. У перший рік життя дитини головним інгредієнтом її харчування повинно бути грудне молоко.
Захист і безпека
Діти не почуваються в безпеці, коли батьки про них не піклуються, не задовольняють їх потреби, не виявляють достатньо любові. Почуття безпеки дає дитині змогу довіряти вам. Коли дитина почувається захищеною, вона знає, кому може довіряти в тих чи інших ситуаціях. Це створює сильну прихильність між вами й дитиною, що сприяє її благополуччю в майбутньому.
Крім емоційної безпеки, дитині також необхідна фізична безпека. Ви повинні подбати про те, щоб квартира, у якій ви живете, була безпечною для дитини. Але цього недостатньо: дитина завжди має перебувати під вашим наглядом, щоб мати можливість досліджувати навколишній світ, не ризикуючи завдати собі шкоди. Якщо ви працюєте, вам необхідно скористатися послугами досвідченої й турботливої няні. Головне, щоб вона щиро любила дітей. Із такою нянею дитина буде рости щасливою.
Взаємодія
Взаємодія з тими, хто навколо, – це те, до чого дитина прагне в ранньому віці. Розмовляйте з дитиною змалечку, навіть якщо ви вважаєте таке заняття безглуздим. Воно допоможе їй розвинути мовленнєві навички.
Кожна нова взаємодія з дитиною знайомить її з новою, раніше невідомою інформацією й забезпечує сенсорну стимуляцію, необхідну для розвитку її мозку. Щоденні ігри з дитиною, які вважаються найпопулярнішою формою взаємодії, допоможуть їй почуватися в безпеці. Також це найкращий спосіб показати дитині свою любов.
Ще один спосіб взаємодії з дитиною – це читання вголос. Це заняття стимулює уяву дитини, розвиває її мовні навички. Дитина проживає у своїй уяві сюжети книг, які їй читають.
Наснага
Дитина може почати хвилюватися у випадках, коли в неї недостатньо навичок для тих чи інших ігор або занять. Однак вона в змозі розвинути необхідні навички, а це сприятиме її загальному розвитку. Заохочуйте її розв’язувати нові завдання, не забувайте хвалити за успішне виконання попередніх завдань. Хваліть її або обіймайте. Це не тільки надихне дитину засвоювати нові навички, а й навчить оцінювати свої сили.
Дисципліна
Важливо дати дитині стільки свободи, скільки їй необхідно. Але водночас ви маєте навчити її розуміти межі дозволеного. Привчити дитину до дисципліни – не означає сварити її або карати за необдумані вчинки. Це означає ознайомити її зі встановленими правилами, виявляючи при цьому до неї свою любов. Навчаючи дитину дисципліни, ви дасте їй один з основних інструментів, необхідних для життєвого успіху. Переконайтеся, що ви теж дотримуєтеся всіх правил, яких вчите своїх дітей. Завдяки цьому дитина буде дотримуватися їх, не відчуваючи дискомфорту.
Отже, якщо ви вважаєте, що для щастя дитині необхідні дорогі іграшки й екзотичне оформлення дитячої кімнати, то помиляєтеся. Дитина потребує чогось більшого, ніж дорогі речі. Запорука щастя дитини – це любов батьків. Обійми, дотики, посмішка, заохочення й ігри з дитиною – то прояви любові до дитини. І цього вона потребує значно більше, ніж матеріальних речей.
Розвиток дитини. 

Вивчаємо щедрівки

Щедрівочка щедрувала,
До віконця припадала.
Що ти тітко напекла,
Неси нам до вікна,
Чи вареник, чи пиріг
Неси нам за поріг.

Добрий вечір вашій хаті!
Ми прийшли пощедрувати!
Щастя зичимо родині,
Миру неньці Україні,
Всім достатку і везіння
У сім’ї порозуміння! 

Сію-вію-посіваю,
З Новим роком вас вітаю,
Сію щедро із долоні
По долівці, по ослоні,
Засіваю вашу хату –
Будьте радісні й багаті,
Сію густо-перехресно –
На добробут людям чесним!
Промовляю з кожним кроком:
Миру всім! І з Новим роком!

Поради батькам!

Заняття: Аплікація  "Глечик"

Заняття: Вивчення вірша Н. Забіла "Наша ялинка"

Заняття: Малювання "Новорічна ялинка"

Робота з батьками
10 РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР З ФІГУРКАМИ КІНДЕР СЮРПРИЗ

1. "Чого не вистачає?"
Беремо 2-3-5 фігурки, ставимо в ряд і пропонуємо дитині запам'ятати. Потім просимо малюка закрити очі або відвернутися, а самі прибираємо одну іграшку. Просимо дитину відгадати, якої фігурки не вистачає. Гра розвиває увагу і пам'ять.
2. "Що змінилося?"
Знову беремо 3-5 фігурок, ставимо в рядок і просимо дитину запам'ятати. Потім дитина повинна закрити очі, а ми міняємо місцями 2 фігурки. Завдання: що змінилося? Розвиває увагу і пам'ять.
3. "Класифікація"
Пропонуємо малюкові поділити фігурки на групи за будь-якою ознакою: "Тварини. Птахи. Мультяшки. За кольором. За розміром. Машинки." Ознаку задаєте самі. Якщо дитині не зрозуміло завдання, покажіть приклад. Розвиває увагу, мислення.
4. "Знайди скарб"
Беремо кілька фігурок і коробку (тарілку, миску) з сипучим матеріалом (пісок, манка, гречка). Показує дитині фігурки, а потім ховаємо їх у коробці, закопуємо. І пропонуємо знайти, відкопати. По ходу гри цікавиться, чи всі іграшки знайдені? Якої не вистачає? Розвиває увагу, пам'ять, є сенсорним стимулятором.
5. Рольова гра.
Кіндер фігурки підходять і для рольових ігор. Можна побудувати будинок з конструктора і пограти в сім'ю. Або в зоопарк, або розіграти сцену з мультфільму. Можна пограти в магазин, або розіграти казкову історію. Тут необмежене поле діяльності. Рольова гра допомагає освоювати соціальні ролі, розвиває здатність до фантазування.
6. "Що в мішечку?"
Беремо непрозорий мішечок, пакет. І кладемо в нього 2-3 фігурки. Пропонуємо малюкові на дотик визначити які іграшки лежать в мішку. Розвивають мислення, сенсорну стимуляцію і розвиває дрібну моторику.
7. "З якої казки?"
Берете одну фігурку, наприклад лисичку, ведмедика, зайчика і пропонуєте дитині згадати в якій казці (мультику) зустрічається даний персонаж. Якщо граєте з групою дітей, то можна запропонувати змагання, хто більше казок згадає. Розвиває пам'ять, мислення.
8. "Плутанка"
Візьміть 3 непрозорих стаканчика. Під один з них сховайте фігурку. А потім поміняйте стаканчики місцями, щоб заплутати дитини. Примовляючи таємничим голосом: Кручу-верчу заплутати тебе хочу! Запропонуйте вгадати, під яким стаканчиком іграшка. Можна грати на рахунок, після п'яти успішних відгадок, запропонуйте приз. Розвиває увагу.
9. "Хованки"
Візьміть кілька фігурок, покажіть дитині і сховайте в заздалегідь обумовленому просторі кімнати. А потім запропонуйте дитині знайти фігурки. Можна допомагати, примовляючи "Гаряче-холодно". Розвиває увагу, пам'ять, просторове мислення.
10. "Мокрі ігри"
Візьміть фігурки в ванну під час купання дитини. Поспостерігайте за нею, які іграшки плавають, а які тонуть, розкажіть, чому так відбувається. Можна виловлювати фігурки сачком, вийде рольова гра в Рибака. Гра розширює кругозір дитини, допомагає вивчити властивості предметів.

 
                    

 
 
 
 
 
 
 
 

Новорічне свято "Новорічна  ялинка" 

  
 

    



Зимуючі та перелітні птахи. 


Казки для дітей від yasno

Казки про важливість розумного споживання енергії. 
Фантастичні, цікаві та корисні історії 

https://yasno.com.ua/savings_kids

Заняття: Тварини готуються до зими.

Мова українська 

Заняття: Малювання "Парканчик від лисички"

Гра «Відгадай свійську тваринку»


Заняття: «Вогонь – добрий, вогонь – злий»

Заняття: Правила дорожнього руху 
«Світлофор - наш кращий друг» 

Заняття: Вивчення вірша К. Перелісної 

"Вітер, вітер, вітерець"

Консультація для батьків 

"Як батькам захистити дітей від войни"





Заняття:  Природний світ  «Екскурсія у ліс» 


Заняття:  Природний світ.   Дітям про захисників України

Інформація для батьків



Як легко намалювати осінне дерево!  Прості ідеї для творчості

Ознайомлення з природним довкіллям "Подорож до осіннього лісу"

Правила поведінки в лісі

Заняття  Предметний світ  Екскурсія до осіннього лісу


Заняття: Художньо – продуктивне образотворення (малювання) 
«Осіннє дерево»


Аплікація "Смачний компот"

 

Ліплення овочів

Загадки з грядки


Таночок – руханка «Осінь чарівна пора» 

Заняття  аплікація робимо разом з матусею «Кошик з фруктами»

Заняття:  Комунікативний розвиток

«Фрукти в саду»

Заняття   Літературне образотворення

                                                 Казка "Про лисичку жадюгу"

Самомасаж «Зайчик»

Перегляд відео Домашні тварини. Звуки тварин.

Сенсорно-пізнавальний розвиток 

Тема:  «Один – мало – багато. Великий – маленький»

Мудрі казки «Смачні яблука»

Заняття Предметний світ  «Праця людей восени»

Картопля  "Як вирощувати картоплю"

Казка про овочі

Фізична культура Весела зарядка

Заняття з природи «Явища природи для дошкільнят»

Аудіоказка: «Рідна домівка»

Малювання  нетрадиційне відбитками конструктору «Мій будинок»

Заняття Казка мудрої тітоньки Сови «Свій дім».  

 

 Заняття «Що таке сім’я»

Казка «Ввічливість»

Вітатися – це дуже добре.